بنیاد ملی نخبگان

با تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (‌مد ظله العالی‌)، مبنی بر استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت های علمی نخبگان در راستای توسعه کشور، بنیاد ملی نخبگان با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در مهر ماه ۱۳۸۳ با اساسنامه مستقل تشکیل شد.

هدف از تشکیل بنیاد ملی نخبگان، برنامه ریزی و سیاستگذاری برای شناسایی،‌ هدایت، ‌حمایت مادی و معنوی نخبگان،‌ جذب، ‌حفظ و به کارگیری و پشتیبانی ا‍‌ز آنان در راستای ارتقاء تولید علم، ‌فناوری و توسعه علمی و متوازن کشور و احراز جایگاه برتر علمی، ‌فناوری و اقتصادی در منطقه بر اساس سند چشم انداز کشور در افق ۱۴۰۴ است. بنیاد ملی نخبگان به منظور تعقیب و تحقق فراگیر این هدف مهم، ضرورت ایجاد بنیاد استانی و حتی شعب خارج کشور را به درستی احساس کرد و با مساعدت استانداری ها اقدام به راه اندازی بنیاد استانی نمود.

بنیاد نخبگان استان قم که برآمده از این ضرورت و مطالبه، در هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ به عنوان ششمین بنیاد استانی آغاز به کار کرد و جذب و حمایت از نخبگتان دانشگاهی و حوزوی را در دستور کار خود قرار داده است.

این بنیاد افزون بر حمایت از دانشجویان نخبه دارای شرایط، هر سال تعداد جوایز تحصیلی هم بر اساس دستور العمل ها به دانشجویان برتر واجد شرایط هر استان اختصاص می دهد.

لازم است دانشجویان جهت اطلاع و ثبت نام جوایز تحصیلی به سایت بنیاد ملی نخبگان استان قم مراجعه نمایند.

 

سایت بنیاد ملی نخبگان استان قم