حضور جمعی از دانشجویان در همایش بزرگ «عهد جانان»

حضور جمعی از دانشجویان در همایش بزرگ «عهد جانان»

شنبه, ۲۶ آبان, ۱۳۹۷

همایش تجدید بیعت طلاب با حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) در شب نهم ربیع الاول با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، شعرای آیینی کشور اشعار و سروده‌هایی در مدح و رثای اهل‌بیت طاهرین(ع) و امام زمان(عج) را قرائت کردند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اهمیت استفاده از زمان و موقعیت برای طلاب و روحانیان اظهار داشت: هر طلبه و روحانی بایستی برای خود برنامه‌ریزی خوب و منسجمی داشته باشد تا آثار و نتایج آن در جامعه نمودار شود.

وی ادامه داد: هیچ زمانی به اندازه زمان کنونی، نیاز به روحانی و کارشناس دینی در جامعه وجود نداشته است، اما این روحانی و طلبه  باید توانایی پاسخگویی به شبهات و مسائل کلامی و دینی را داشته باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آیه ۱۲ سوره مریم «خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ» اظهار داشت: باید ببینیم که حوزه‌ علمیه چقدر به این آیه پرداخته است، اما حتی در صورت نپرداختن حوزه به دروس تفسیر و قرآن، خود طلبه‌ها باید برنامه‌های قوی و محکمی درباره دروس تفسیری برای خود داشته باشند و معطل برنامه‌ریزی حوزه نمانند.

وی اضافه کرد: اگر درس تفسیر و نهج‌البلاغه در دسترس ما نباشد، خود ما باید به صورت قوی به این دروس پرداخته و آنها را از مهجوریت خارج سازیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به ظرفیت بالای قرآن کریم بیان کرد: ظرفیت این کتاب الهی به قدری است که ساعت به ساعت مطلب جدیدی به ما می‌آموزد و این نشان از ظرفیت و محتوای بی‌انتهای این کتاب دارد.

گفتنی است در پایان میثاق نامه طلاب با امام زمان(عج) به صورت همگانی در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران قرائت شد.

منبع خبر: مدیریت دانشجویی فرهنگی