اطلاعیه درخواست وام در ترم دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷

اطلاعیه درخواست وام در ترم دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷

یکشنبه, ۲۱ بهمن, ۱۳۹۷

 ثبت نام وام های دانشجویی فقط از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه صورت می پذیرد

  1. مراجعه به درگاه پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان (bp.swf.ir)
  2. دانشجویانی که قبلا وام دریافت نموده اند یا در فاز ۲ سیستم جامع صندوق رفاه دانشجویان دارای پرونده می باشند : ابتدا وارد پورتال فاز ۲ شده، با ورود نام کاربری و کلمه عبور (کد ملی با درج خط تیره) وارد صفحه شخصی خود شوند.
  3. مشخصات را تکمیل نمایید.
  4. در قسمت درخواست وام، نوع وام مورد نظر را انتخاب نمائید. توجه داشته باشید ثبت نام شما موقت بوده و با تایید امور دانشجویی قطعی خواهد شد.
  5. متقاضیان جدید (در سیستم جامع صندوق رفاه دانشجویان پرونده ندارند) جهت ایجاد پرونده ابتدا بایستی وارد قسمت تشکیل پرونده شده و سپس مشخصات خود را تکمیل نمایید. شما برای ثبت نام اولیه وام باید کلیه مدارک مورد نیاز را در اسرع وقت به امور دانشجویی دانشگاه تحویل دهید. پس از اینکه امور دانشجویی مدارکتان را بارگذاری نمود، مراحل ۱ تا ۴ را انجام دهید.

تذکر ۱ : مهلت تحویل مدارک به امور دانشجویی حداکثر ۱۲ اسفندماه می باشد.

تذکر ۲ : قبل از درخواست وام حتما نسبت به مطالعه قوانین صندوق رفاه (راهنمای بهره مندی از تسهیلات رفاهی) اقدام نمایید.

تذکر۳ : دانشجویان کارشناسی ارشد حداکثر تا ترم ۵ و دانشجویان مقطع دکتری حداکثر تا ترم ۹ می توانند درخواست وام دهند.

 

راهنمای بهره مندی از تسهیلات رفاهی صندوق رفاه دانشجویان

 

مقررات دریافت وام تحصیلی، مسکن و بیمه

  1. عدم اشتغال به کاری که مستلزم دریافت اجرت باشد. (به استثنای کار دانشجویی)
  2. دارا بودن اولویت نیاز مالی
  3. عدم استفاده از وام یا کمک بورس تحصیلی
  4. سپردن سند تعهد محضری با ضامن معتبر
  5. انتخاب حداقل واحد های مورد نیاز طبق مقررات آموزشی (به عنوان دانشجوی تمام وقت)
  6. مشروط نبودن در دو نیمسال قبل
  7. یک نیمسال مشروط تحصیلی از نصف وام تحصیلی استفاده می کند.
  8. وام دانشجویانی که دو نیمسال مشروط شوند قطع می شود.
  9. دانشجویان زن، که به علت شهادت، فوت، از کار افتادگی همسر و یا متارکه، فرزندانشان را تحت تکفل دارند با ارائه اسناد و مدارک قانونی می توانند از وام و حق اولاد بهره مند گردند.

 مدت استفاده از وام:

کاردانی و کارشناسی ارشد ناپیوسته (چهار نیمسال)   ـ کارشناسی پیوسته و دکترای تخصصی (هشت نیمسال)

چنانچه دانشجو به هر نحوی در دوره ای از تحصیل از وام استفاده ننماید فقط می تواند از باقیمانده دوره استفاده کند.

باز پرداخت وام

  • باز پرداخت وام تحصیلی، ازدواج و ضروری: دانشجو حداکثر ۹ ماه پس از فارغ التحصیلی با مراجعه به امور دانشجویی و  پرداخت ۱۰ درصد مجموع وام ها،  نسبت به تقسیط آن اقدام نماید.
  • باز پرداخت ودیعه مسکن: حداکثر ۳ ماه پس از فارغ التحصیلی به صورت یکجا پرداخت می شود.

تبصره: جهت شروع بازپرداخت بدهی به صندوق رفاه دانشجویان سقفی به شرح ذیل تعیین گردیده است

۱. کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال
۲. دکتری ناپیوسته ۶ سال
بدیهی است بعد از این مدت بدهی دانشجویان تقسیط شده و در صورت عدم پرداخت، بدهی دانشجویان مشمول جریمه می شود.

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده

  1. تصویر تمام صفحات شناسنامه به همراه اصل شناسنامه
  2. تصویر پشت و روی کارت ملی به همراه اصل کارت ملی
  3. تصویر صفحات دو تا پنج سند ازدواج (برای دانشجویان متاهل برادر و برای ودیعه مسکن)
  4. تصویر کارت دانشجویی به همراه اصل کارت دانشجویی تمدید شده
  5. اصل و تصویر (A4) اجاره نامه رسمی دارای کد رهگیری به نام خود دانشجو مربوط به شهر قم (برای ودیعه مسکن)
  6. شماره حساب ۱۰ رقمی عابر بانک تجارت
  7. تکمیل فرم‌‌ مشخصات (دریافت فرم)
  8. اصل سند تعهد نامه تنظیمی توسط یکی از دفاتر اسناد رسمی (دریافت فرم)

تذکر: آدرس پستی دقیق به همراه کد پستی ، شماره تلفن ثابت و موبایل دانشجو و ضامن وی باید در سند تعهد ثبت شود. (فتوکپی برابر اصل سند تعهد مقطع قبل نیز قابل قبول است.)

  1. تصویر حکم استخدامی (کارکنان رسمی یا پیمانی دولت) یا تصویر حکم بازنشستگی و نامه کسر از حقوق کارمندان بازنشسته که آخرین وضعیت استخدام در آن درج شده باشد. (نمونه نامه کسر از حقوق)

تذکر: لطفا قبل از اقدام به تنظیم سند تعهد محضری، وضعیت ضامن از امور دانشجویی (۷ و ۰۲۵۳۲۹۴۶۰۲۶) استعلام گردد.

  1. تصویر آخرین فیش حقوقی ضامن

تذکرات

  1. برای ثبت نام وام ازدواج، کپی صفحات ۲ تا ۵ سند ازدواج و برای وام پایان نامه، ارائه گواهی اشتغال به پایان نامه از آموزش الزامی است.
  2. دانشجویانی که در زمان تحصیل اقدام به ازدواج نموده اند می توانند نسبت به دریافت وام ضروری ازدواج اقدام نمایند.
  3. دانشجویان ترم ۵ که مشغول تدوین پایان نامه می باشند، می توانند از وام ضروری پایان نامه استفاده نمایند.
  4. دانشجویانی که در زمان تحصیل به عتبات عالیات مشرف شوند با ارائه مدارک لازم می توانند از وام ضروری عتبات استفاده نمایند.
  5. برای وام خرید لوازم کمک آموزشی ارائه فاکتور خرید معتبر الزامی است.
  6. مدارک بند ۱ الی ۱۰ تنها یکبار و در اولین نیمسال تقاضای تسهیلات از جانب متقاضی ارائه می شود.
  7. دانشجویان دارای پرونده فقط باید با مراجعه به سایت صندوق رفاه، نسبت به ثبت نام وام اقدام نمایند.

تذکرات مهم

  • دانشگاه هیچ تعهدی نسبت به پرداخت وام ها ندارد و کلیه وام ها در صورت تامین اعتبار به صورت متمرکز از طریق صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم پرداخت میشود لذا تحویل مدارک جهت دریافت وام به هیچ وجه به منزله پرداخت وام نخواهد بود.
  • درصورتیکه تعداد درخواست های وام بیش از سقف اعتبار دانشگاه باشد، متقاضیان از طریق قرعه کشی انتخاب خواهند شد.
  • تسویه حساب با دانشگاه مقطع قبلی و بستن فایل متقاضی در سامانه صندوق رفاه دانشجویان به عهده خود دانشجو می باشد.
منبع خبر: مدیریت دانشجویی فرهنگی