برگزاری وبینار «مقایسه و تحلیل فعالیت‌های مراکز فرهنگی در ایران و آمریکای لاتین»

برگزاری وبینار «مقایسه و تحلیل فعالیت‌های مراکز فرهنگی در ایران و آمریکای لاتین»

شنبه, ۲۳ اسفند, ۱۳۹۹

با همت انجمن علمی دانشجویی مدیریت فرهنگی دانشگاه معارف اسلامی، وبینار «مقایسه و تحلیل فعالیت‌های مراکز فرهنگی در ایران و آمریکای لاتین» با ارائه جناب آقای لوئیز خاوییر (عبدالحکیم) از کشور کلمبیا روز پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه ۹۹، برگزار گردید.
آقای لوئیز خاوییر در ابتدا بیان داشتند که ورود اسلام به آمریکای لاتین از ۳ طریق اتفاق افتاد:
۱. مهاجرت مسلمانان اعراب؛
۲. برده‌داری؛
۳. مهاجرت آفریقایی‌ها.

ورود اسلام از مرکز اسلامی در آرژانتین شروع شد. مسلمانان علاقمند از کشور آرژانتین وارد ایران می‌شدند و با یادگیری و تعلیم معارف اسلامی وارد کشور خود می‌شدند و به امر تبلیغ می‌پرداختند.
ایشان در ادامه گفتند تبلیغ اسلام در آمریکای لاتین آسان‌تر از تبلیغ در ایران است چون مردم تشنه معارف هستند و بسیار رغبت به دین دارند واستقبال می‌شود. در مراکز فرهنگی آنجا به امر تربیت مسلمانان وگسترش آنها پرداخته می‌شود.
برای تبلیغ، تشکیل یک مجمع وگروه با برنامه‌ریزی، لازم است که نوع پذیرش در آنجا را راحت‌تر می‌کند.
برای کار تبلیغی و فرهنگی باید ابتدا فرهنگ آنها را بشناسیم و آنالیزم فرهنگی کنیم و بعد وارد کار تبلیغی و فرهنگی شویم خصوصاً در منطقه آمریکای لاتین.
در هرکشوری از آمریکای لاتین حدوداً دو مرکز فرهنگی اسلامی شیعه وجود دارد.
نوع فعالیت آن مراکز به یادگیری عقاید اسلامی، اخلاق اسلامی، درس‌های قرآن به زبان عربی. پاسخ به شبهات در مقابله با هجمه رقیبان (مسیحیت. وهابیت. تسنن)
ایشان در بخش پایانی سخنانشان گفتند: عرصه فعالیت بانوان در آمریکای لاتین بسیار خوب و شبکه‌سازی فعال است و فعالیت خانم‌ها بیشتر و از نظم خاصی برخوردار است. لذا انجمن بانوان آمریکای لاتین وجود دارد که به صورت متحد کار می‌کنند.
تأثیر شهادت حاج قاسم سلیمانی در قلوب مردمان بسیار عجیب بود که همه این ترور را محکوم کرده بودند و مردم آنجا الان از فعالیت‌های حاج قاسم در منطقه و زندگی‌نامه آن شهید آگاه می‌شوند و کتاب‌های چاپ شده در مورد حاج قاسم به زبان اسپانیایی در قلب جوانان به عنوان یک آزاده و کسی که در مقابل تروریست و ظلم مقاومت و ایستادگی کرده، بسیار نفوذ و مورد استقبال شده.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی