برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

سه شنبه, ۱۴ دی, ۱۴۰۰

به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت تربیت‌یافته مکتب امامین انقلاب، سپهبد حاج قاسم سلیمانی مراسم گرامیداشتی در روز پنجشنبه ۹ دی‌ماه با سخنرانی سردار حسین اکبری (معاون فرهنگی سپاه قدس) در سالن شهید سلیمانی دانشگاه برگزار گردید.
معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم امروز یک مکتب و اندیشه است، گفت: پیام این اندیشه به دنیا این است که راه استقلال نظامی، سیاسی و اقتصادی، مقاومت در برابر نظام سلطه جهانی است و البته این راه هزینه بردار است زیرا نظام سلطه دست از سر آنان برنخواهند داشت.
معاون فرهنگی سپاه قدس ضمن تأکید بر اینکه امروز جبهه مقاومت با حاج قاسم و شهدای این عرصه معنا پیدا می‌کند، اضافه کرد: مقاومت توانسته است ارزش‌هایی را که ریشه در قرآن دارند، وارد میدان کند و هنر سلیمانی عزیز آن است که توانست مکتب اسلام را در شرایط پیچیده بین‌المللی تبدیل به پیروزی کند.
دکتر اکبری تفاوت ماهوی مکتب حاج قاسم با دیگر مکاتب را در عاشورایی بودن این مکتب دانست و با بیان اینکه در مکتب عاشورایی تفاوت مکانی و زمانی وجود ندارد، به حضور شهید سلیمانی در ۸ سال جنگ تحمیلی، جنگ ۳۳ روزه در لبنان و جنگ غزه اشاره کرد و مکتب عاشورا را بدون مرز دانست.
ایشان با اشاره به اینکه حاج قاسم به عنوان یک نماد و الگوی قهرمان در میان ملت‌ها مطرح است، ادامه داد: این در حالی است که سردار سلیمانی افتخارش این است که شاگرد ولایت و دست‌پرورده امامی است که توانست با داشته‌های خود و پشتوانه علمای بزرگ و آحاد مردم، حرکتی را آغاز کند و مسیر جهان را تغییر دهد.
وی با بیان اینکه اشخاص و جریاناتی تلاش داشتند که ما را در جغرافیایی خاص محدود کنند، گفت؛ حاج قاسم کاری کرد که جامعه مسلمین متحد شدند و امروز جریان مقاومت در کشورهای منطقه حضور فعال دارند و این است معنای آیه شریفه «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ …».
معاون فرهنگی سپاه قدس با بیان اینکه تفکر انقلاب و عاشورا در قالب مقاومت در دنیا ایجاد شده است، بیان داشت: افق نگاه حاج قاسم شهادت بود. شهید سلیمانی این افق دید را با جهاد بدست آورده بود، جهاد انسان را احیا و روح انسان را متعالی می‌کند و خدا با جهاد، درهای رحمت را بر شخص مجاهد باز می‌کند.
سردار اکبری منشاء قدرت انقلاب اسلامی را امت، امامت و بسیج دانست، و افزود؛ هرجا دشمن با حق مواجه شد، آسیب دید و هرجا تفکر بسیجی آمد، معادلات دشمن را به‌هم ریخت.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی