برگزاری مراسم یادبود شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی

برگزاری مراسم یادبود شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی

سه شنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۲

به‌مناسبت بزرگداشت و یادبود شهادت مظلومانه عالم متقی و خطیب پارسا آیت‌الله عباسعلی سلیمانی مراسمی دانشگاه معارف اسلامی در روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شاکری ریاست دانشگاه در نمازخانه دانشگاه برگزار گردید.
دکتر شاکری سخنانشان را با روایتی از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام آغاز نمودند که «رِجَالٌ مُؤْمِنُونَ عَرَفُوا اَللَّهَ حَقَّ مَعْرِفَتِهِ وَ هُمْ أَيْضاً أَنْصَارُ اَلْمَهْدِيِّ فِي آخِرِ اَلزَّمَانِ»، (کشف‌الغمه، ج ۲، ص ۴۷۸) و در ادامه به بیان برخی از صفات اخلاقی شهید آیت‌الله سلیمانی پرداختند.
ایشان بیان داشت: دو خصوصیت مهم در شهید سلیمانی وجود داشت که این شهید را یکی از مصادیق روحانیان تراز انقلاب قرار می‌داد؛ یکی حضور در دانشگاهها و کار تبلیغی در مجامع علمی بود و دیگری تبلیغ در میان اقوام مختلف به‌ویژه در بین برادران اهل‌سنت.
ریاست دانشگاه در ادامه با استمداد به کلامی از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام که حضرت فرمودند: «اَلْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِيَ اَلدَّهْرُ أَعْيَانُهُمْ مَفْقُودَةٌ وَ أَمْثَالُهُمْ فِي اَلْقُلُوبِ مَوْجُودَةٌ»، (نهج‌البلاغه، حکمت ۱۴۷) آیت‌الله سلیمانی را نمونه بارز این کلام نورانی دانستند و گفتند: هرچند شخص آیت‌الله سلیمانی از بین ما رفته ولی آثارشان باقی است.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی