بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی

بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی

یکشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۴۰۰

به‌مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مددی نویسنده کتاب شب ظلمانی شاهنشاهی در روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰، در نمازخانه دانشگاه برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مددی با بیان جمله‌ای از امام خمینی(ره) که فرمود: مادامی که در مسیر اهل‌بیت(علیهم‌السلام) حرکت کنیم پیروزی با ماست، بیان داشت؛ زندگی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) سرشار است از مبارزه، جهاد، از خود گذشتگی، تلاش و فداکاری که همه اینها با دشواری‌هایی‌ همراه بوده است.
نویسنده کتاب شب ظلمانی شاهنشاهی با بیان برخی از سختی‌های زندگی حضرت امام خمینی(ره) گفت؛ سیره عملی انقلاب برگرفته از اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است یعنی یک زندگی مبارزاتی و بدون راحت‌طلبی که امامین انقلاب در تاسی به معصومین جزء پیشگامان بوده‌اند.
ایشان در ادامه سخنان خود بیان داشت؛ الگویی که از زندگی امام خمینی(ره) می‌توانیم بگیریم این است که در تمام حیات امام راحل، تبیین و روشنگری یک اصل اساسی بوده است.
وی گفت؛ تمام منبرها و کلاس‌های معارفی، تبیین است ولی طبق نظر مقام معظم رهبری باید جهاد تبیین باشد یعنی صرفاً به تبیین و روشنگری نباید اکتفا کرد، بلکه تبیین به گونه‌ای باشد که مشکلی از مردم را رفع کند و در راستای مقابله با برنامه‌های عملیاتی دشمن باشد.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی