دیدار با خانواده شهیدان زهرا حسنی سعدی و محمد صالحه

دیدار با خانواده شهیدان زهرا حسنی سعدی و محمد صالحه

چهارشنبه, ۲ بهمن, ۱۳۹۸

جمعی از مسئولان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه معارف اسلامی برای عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای سانحه هوایی در روز دوشنبه ۳۰ دی‌‌ماه ۹۸، در بیت شهیدان زهرا حسنی سعدی و محمد صالحه حضور یافتند.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابروش ضمن عرض تسلیت به خانواده این شهیدان، برای خانواده‌های شهدای سانحه هوایی از درگاه خداوند طلب صبر کردند و از موضع­گیری ایشان نسبت به این حادثه و حفظ مصالح کشور و نظام تقدیر و تشکر نمودند.

در ادامه سرکار خانم ملایی مادر شهیده حسنی سعدی، به بیان برخی از ویژگی‌های این دو شهید پرداختند. ایشان گفتند: شهیدان زهرا حسنی سعدی و محمد صالحه در بحث علمی نخبه بودند و نسبت به نخبگی خود، هیچ ادعایی نداشتند.

خانم ملایی عنوان کردند: شهید محمد صالحه دارای چهار مدال طلا و نقره جهانی بود. از خصوصیات اخلاقی و رفتاری این دو شهید توجه به نماز اول وقت بود، در هر جا و در هر شرایطی نماز اول وقت را ترک نمی­کردند، شهیده حسنی سعدی موقع نماز از استاد برای اقامه نماز اجازه می­گرفتند و بعد از اقامه نماز اول وقت به کلاس باز می­گشتند.

ایشان گفتند:  این دو شهید اهل نماز شب و همیشه با وضو بودند و شهیده سعدی توجه ویژه به حجاب اسلامی داشتند.

وی درباره ولایت پذیری شهیدان زهرا حسنی سعدی و محمد صالحه گفتند: از دغدغه‌های این دو شهید علاوه بر انجام واجبات و مستحبات، بحث ولایت پذیری آنها بود.

خانم ملایی در ادامه خطاب به استادان و دانشجویان دانشگاه معارف اسلامی گفتند: رسالت شما سنگین است و باید خون شهدا را پاس بدارید و برای اینکار باید از نظام و ولایت دفاع کنید و کمکی که می توانید کنید این است که به مردم بصیرت دهید.

ایشان در آخر گفتند: چیزی که به آنها کمک کرد و به اینجا رسیدند اخلاصشان بود. حضرت زهرا (س) فرمودند: «مَنْ أصْعَدَ إلَی اللهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللهُ إلَیْهِ أفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ» (هر که عبادت خالصش را به سوی خدا بالا فرستند، خداوند متعال برترین مصالحش را به سوی او پایین فرستد) و این دو عزیز بخاطر اخلاصی که داشتند خداوند کمکشان کرد و به آرزوی خودشان یعنی شهادت رسیدند.

منبع خبر: مدیریت دانشجویی فرهنگی