مراسم سوگواری به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(علیه‌السلام)

مراسم سوگواری به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(علیه‌السلام)

شنبه, ۱۶ مهر, ۱۴۰۱

به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(علیه‌السلام) مراسم سوگواری در روز سه‌شنبه ۱۲ مهرماه، با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر منصوری در نمازخانه دانشگاه برگزار گردید.
عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی در ابتدای سخنان خود به ذکر روایتی از امام حسن عسکری(علیه‌السلام) پرداختند:

سَيَأْتِي زَمَانٌ عَلَى النَّاسِ وُجُوهُهُمْ ضَاحِكَةٌ مُسْتَبْشِرَةٌ وَ قُلُوبُهُمْ مُظْلِمَةٌ مُتَكَدِّرَةٌ، السُّنَّةُ فِيهِمْ بِدْعَةٌ وَ الْبِدْعَةُ فِيهِمْ سُنَّةٌ، الْمُؤْمِنُ بَيْنَهُمْ مُحَقَّرٌ وَ الْمنافقُ بَيْنَهُمْ مُوَقَّرٌ… ؛(مستدرک الوسائل، ج ۱۱، ص ۳۸۰، باب ۴۹) زمانی بر مردم بیاید که چهره‌های آنان خندان و شاد باشد؛ ولی دل‌هایشان تیره و تاریک، سنّت [پیامبر و اهل‌بیت(علیهم السلام)] نزد آنها بدعت، و بدعت [و بی‌نمازی و…] در بین آنان سنّت باشد. مؤمن بین آنها حقیر بوده، و منافق محترم و با وقار باشد.

 

ایشان در ادامه صحبت‌های خود با بیان نکات و ابعاد زندگی پرخیر و برکت حضرت، از مظلومیت ایشان گفتند و علت این مظلومیت را جهل، تاریکی قلوب و بی‌بصیرتی مردم زمان آن حضرت دانستند.
دکتر منصوری راه‌حل طی صراط مستقیم و راه شناخت ولایت خداوند (ولایت‌الله) را پذیرش و شناخت ولایت معصوم خواندند و شب زنده‌داری را از ویژگیها و شرایط این شناخت عنوان کردند.
پایان‌بخش این مراسم، ذکر مصیبت و توسلی به حضرت امام حسن عسکری (علیه‌السلام) و عرض تسلیت به محضر مبارک حضرت ولی‌عصر(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) بود.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی