نشست «جهاد تبیین از منظر مقام معظم رهبری»

نشست «جهاد تبیین از منظر مقام معظم رهبری»

چهارشنبه, ۲۷ بهمن, ۱۴۰۰

به‌مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، نشست «جهاد تبیین از منظر مقام معظم رهبری» با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین صلح‌میرزایی نویسنده کتاب جهاد تبیین از منظر مقام معظم رهبری و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه معارف در روز دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ در دانشگاه معارف برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صلح میرزایی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اهمیت جهاد تبیین از منظر مقام معظم رهبری گفت: امروز با توجه به هجمه گسترده دشمن در فضای مجازی و حقیقی و دسترسی سریع آحاد مردم به انواع محتواهای شبهه‌انگیز و خیل گسترده افرادی که در معرض آسیب از این هجمه‌ها قرار دارند، بر ضرورت جهاد تبیین تأکید کرد.
مسئول دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری بیان داشت: زمانی جهاد حاصل می‌شود که همراه با شق‌الانفس باشد یعنی ضمن روشنگری و تبیین، مقابله‌ای با هجمه‌ها هم صورت گیرد و نباید کارهای فرهنگی و عادی خود را به عنوان جهاد تبیین قلمداد کنیم.
ایشان در ادامه وظیفه بسیج دانشجویی را صیانت از این مفهوم دانست و اقدامات صیانتی از این مفهوم را برشمرد:

۱. بر حذر بودن از توقف به صرف تبیین، بلکه جهاد تبیین صورت گیرد؛
۲. پرهیز از تحریف معنوی این واژه؛
۳. دوری از جا‌به‌جایی مصادیق؛
۴. اختصاص نداشتن جهاد تبیین به نخبگان؛
۵. انفرادی عمل نکردن؛
۶. حاکمیتی نشدن؛
۷. عجول نبودن؛
۸. تبیین همراه با اقناع نه اسکات؛
۹. تبیین همراه با محبت و برادری.

 

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحمانیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه بسیج دانشجویی دانشگاه در نظر دارد علمداری جهاد تبیین را در استان قم بر عهده گیرد، افزود: ما در صدد ایجاد تشکیلاتی هستم که بتوانیم این امر رهبری را به سرانجام برسانیم.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی