گزارش وبینار «نقش انقلاب اسلامی در بیداری مسلمانان منطقه»

گزارش وبینار «نقش انقلاب اسلامی در بیداری مسلمانان منطقه»

سه شنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۱

وبینار «نقش انقلاب اسلامی در بیداری مسلمانان منطقه» به همت مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی و با ارائه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر ایمانی روز دوشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید.
در این جلسه حجت‌الاسلام دکتر ایمانی ضمن تبریک ایام پرخیر و برکت میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام و اشاره به کرامات ایشان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه بندگی، به بیان نکاتی در خصوص نقش انقلاب اسلامی در بیداری مردم منطقه و جهان پرداختند.
دکتر ایمانی در ابتدای صحبت‌های خود تاریخچه‌ای کوتاه از جریانات انقلاب اسلامی ایران شرح دادند و اتفاقات و رخدادهای ابتدایی آن را برشمردند. سپس به تفاوت‌های انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های گذشته و هم‌زمان با انقلاب ایران اشاره کرده و این تفاوت‌ها را علت عدم تسلط استکبار بر انقلاب ایران دانستند.
ایشان با ذکر فعالیت‌ها و تلاش‌های انقلاب اسلامی ایران در سال‌های ابتدایی انقلاب و به رهبری حضرت امام درخصوص ارتباط و تاثیر در کشورهای مسلمان از جمله فلسطین (مانند آغاز به کار اولین سفارتخانه کشور فلسطین در دنیا، انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، انتخاب روز برائت از مشرکین در مناسک حج، اعلام هفته وحدت و…)، انجام این‌گونه اقدامات را عاملی برای شروع تاثیرگذاری بر انقلاب‌های منطقه و جهان خواندند.
حجت‌الاسلام دکتر ایمانی در ادامه به برشمردن اقدامات دشمنان برای مقابله با انقلاب و جلوگیری از این تاثیرات بر انقلاب‌های جهان پرداختند و انجام کودتاهای ابتدای انقلاب، جنگ تحمیلی، تشکیل گروهک‌های منافقین و… را از مصادیق این اقدامات دانستند.

 

برای دانلود فایل صوتی این جلسه اینجا کلیک کنید.

منبع خبر: مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی